Meny
 
kvinne som jogger

Hva du trenger til vårens trening

Endelig vår! Kjenner du deg motivert til en løpetur? Et tips er å investere i godt utstyr som hjelper deg med å finne treningsinspirasjonen. Våren er full av herlige nyheter!

  

Det skader heller ikke å ta seg godt ut på treningsøktene. Med en fin, ny treningstights eller nye løpesko finner du plutselig det ekstra giret. Bare prøv! Husk også å løpe inn de nye joggeskoene dine, så unngår du gnagsår.

 

Lyst til å få mer effekt av treningen?

Sjekk disse smarte tipsene:

 

1. VARIER TRENINGEN

Varier mellom like treningsformer slik at alle muskelgrupper blir brukt og at musklene trenes på ulike måter. Bytt mellom maskiner, manualer og trening ved hjelp av din egen kroppsvekt.

 

2. TREN STYRKE FØR KONDISJON

Når ditt treningspass inneholder både styrke og kondisjon, er det smart å ta styrkedelen først. Hard vekttrening sikrer bedre forbrenning når du så tar fatt på kondisjonsdelen.

 

3. INTERVALLER GJØR SUSEN

Når du også tilfører intervaller i din treningsøkt, intensiverer du treningen betraktelig. Tren på å presse kroppen din til å yte maksimalt.

 

4. TA KORTERE PAUSER

Dersom du tar kortere pauser mellom treningsøktene, istedenfor lange, forbrenner du flere kalorier. Få mest ut av tiden ved å bruke pausene til å stretche. Slik får din styrketrening et overraskende løft. 

 

5. DU ER DIN VIKTIGSTE KONKURRENT

Følg med på hvor mange kalorier du forbrenner. Neste gang kan du prøve å slå din egen rekord. Det gir ekstra motivasjon til å gi det lille ekstra hver gang.

 

 

Tips! Lyst til å ha full kontroll på effekten av din trening?

 

Da er det supersmart å investere i en god pulsklokke. Den gir deg en god oversikt over progresjon og forbrenning. Det finnes mange modeller å velge mellom, og våre butikkansatte hjelper deg.

 

Om du vil sykle, jogge eller noe helt annet, er opp til deg. Med skikkelig utstyr som også ser bra ut, blir treningen ekstra lystbetont!

 

Lyst på noe nytt? Besøk oss på Amfi, og bli inspirert av alle vårens nyheter!

 

Sist endret - 13 april 2018